Classic 5.18 SP-A Plus benzines fűnyíró Németországban fejlesztették ki és Ausztriában gyártották. Így a Classic sorozat fűnyírói a legmagasabb igényeknek is megfelelnek a hosszú élettartam és a minőség tekintetében. Megbízható műszaki tulajdonságaival és XL-felszereltségével valamint az innovatív technikával a Classic 5.18 SP-A megkönnyíti a munkát kertjében. Ezen kívül modern külső kialakításával igazán figyelemfelkeltő. Az aerodinamikus acéllemezház megkönnyíti a fűgyűjtést és gondoskodik a benzines fűnyíró hosszú élettartamáról. Az 51 cm-es vágószélesség gondoskodik a hatékony és gyors haladásról a nagyobb gyepfelületeken max. 1800 m2-ig. 7 fokozatban állítható központilag a vágómagasság egyetlen kézmozdulattal 30 - 80 mm-ig - így a vágóképet a saját igényeihez állíthatja be. A Classic 5.18 SP-A Plus benzines fűnyíróba egy 2,1 kW-os AL-KO Pro benzines motort építettek be, mely hosszú élettartamú és a igény esetén a bekapcsolható kerékhajtásról is gondoskodik. A 4INONE funkciónak köszönhetően akár füvet is nyírhat vagy gyűjthet, mulcsozhat vagy használhatja az oldalkidobó funkciót is. A munkát még kényelmesebbé teszi az ergonomikusan formált vezetőkar és a golyóscsapágyazott ,gyepkímélő XXL-kerekek. Az aerodinamikus és aszimetrikus acéllemez háznak köszönhetően a szegélyközeli nyírás lehetséges és a Classic 5.18 SP-A Plus a füvet rendkívül hatékonyan gyűjti össze. Így a 65 literes fűnyűjtőt telítettség jelzővel nem kell olyan gyakran üríteni.
Nagyon fontos: mielőtt elindítja benzines fűnyíróját, először ellenőrizze, hogy a benzintartály tartalmaz-e üzemanyagot. Amennyiben négyütemű benzines fűnyíróval rendelkezik, ellenőrizze az olajszintet (olajszintmérő pálca). Erről leolvasható az éppen aktuális olajszint.
Az indításhoz helyezze a fűnyírót egy sík felületre, ahol nincsenek kövek – még ne arra a gyepfelületre, amit le szeretne vágni. A fű megnehezítheti az indítást.
Közép-Európában 4- 6 cm az ideális fűmagasság. Akár akkus, elektromos vagy benzines a fűnyíró – ideális esetben a fű magasságának az 1/3-át kell levágni, szárazabb hónapokban inkább kevesebbet, mert a fűszálak végei kiszáradnak.
„Lefulladásról” akkor beszélünk, ha túl sok üzemanyag kerül a porlasztóból az égéstérbe. A megoldás egyszerű: csavarozza ki a gyújtógyertyát, óvatosan törölje szárazra vagy adott esetben cserélje ki egy másikra.
Ahhoz, hogy a benzines fűnyíró motorját ideálisan felkészítsük a téli napokra, először az üzemanyag tartályt kell ellenőrizni. Mivel az üzemanyag, amit hosszabb ideig nem használunk, elgázosodik és így a gyújtóképességét elveszti, ezért a tartályt ki kell üríteni. Annak érdekében, hogy a benzint az utolsó cseppig eltávolítsuk, a legjobb, ha a porlasztót addig járatjuk üresjáratban, amíg a motor magától leáll. A motorolaj cserét a motor kezelési utasítása szerint végezze el.A benzinnel hajtott fűnyíróknál a gyújtógyertyát is ellenőriznie kell. Ha ez erősen szennyezett vagy az elektródák távolsága nem megfelelő , vigye el a készülékkel együtt a szakszervizbe.