A beépített elülső hordozófogantyú nem csak akkor praktikus, ha a fűnyírót kerti lépcsőknél vagy akadályoknál meg kell emelni – rendkívüli módon megkönnyíti a szállítást és tárolást is. Az 5.15 SP-B Plus és az 5.16 VS-B Plus modell ezen kívül puha fogantyús tolókar rendszerrel van felszerelve, hogy a fűnyíró mindig kézre álljon.
Nagyobb területek karbantartására ajánlott; a kerekek közvetlen összeköttetésben vannak a motorral, ahonnan az energiát nyerik.
A kutatás és fejlesztés Németországban zajlik. A gyártás nagy része az ausztriai Obdachban történik. A minőség iránti magas elvárás garantálja a márka jövőjét.
Az extra magas acéllemez burkolatnak és az extra nagy kidobócsatornának köszönhetően a levegőáram 42%-kal nagyobb. Így a fűgyűjtő hatékonyan, hátulról kezdve telítődik anélkül, hogy a kidobócsatorna eltömődne.
Minden olyan kertésznek ajánljuk, aki egy klasszikus, erőteljes gépet szeretnének kedvező áron.
Nagyon fontos: mielőtt elindítja benzines fűnyíróját, először ellenőrizze, hogy a benzintartály tartalmaz-e üzemanyagot. Amennyiben négyütemű benzines fűnyíróval rendelkezik, ellenőrizze az olajszintet (olajszintmérő pálca). Erről leolvasható az éppen aktuális olajszint.
Az indításhoz helyezze a fűnyírót egy sík felületre, ahol nincsenek kövek – még ne arra a gyepfelületre, amit le szeretne vágni. A fű megnehezítheti az indítást.
Közép-Európában 4- 6 cm az ideális fűmagasság. Akár akkus, elektromos vagy benzines a fűnyíró – ideális esetben a fű magasságának az 1/3-át kell levágni, szárazabb hónapokban inkább kevesebbet, mert a fűszálak végei kiszáradnak.
„Lefulladásról” akkor beszélünk, ha túl sok üzemanyag kerül a porlasztóból az égéstérbe. A megoldás egyszerű: csavarozza ki a gyújtógyertyát, óvatosan törölje szárazra vagy adott esetben cserélje ki egy másikra.
Ahhoz, hogy a benzines fűnyíró motorját ideálisan felkészítsük a téli napokra, először az üzemanyag tartályt kell ellenőrizni. Mivel az üzemanyag, amit hosszabb ideig nem használunk, elgázosodik és így a gyújtóképességét elveszti, ezért a tartályt ki kell üríteni. Annak érdekében, hogy a benzint az utolsó cseppig eltávolítsuk, a legjobb, ha a porlasztót addig járatjuk üresjáratban, amíg a motor magától leáll. A motorolaj cserét a motor kezelési utasítása szerint végezze el.A benzinnel hajtott fűnyíróknál a gyújtógyertyát is ellenőriznie kell. Ha ez erősen szennyezett vagy az elektródák távolsága nem megfelelő , vigye el a készülékkel együtt a szakszervizbe.