A „QSS” QuickStart rendszernek köszönhetően az AL-KO Pro QSS motorok nagyon csendesek és könnyen indíthatók. Nincs szükség primer nyomógombra, azaz „pull and mow”. Emellett az OHV-technológia segítségével, a felső szelepekkel kiváló hatásfokkal működik, ami nagyobb teljesítményt és alacsonyabb fogyasztást garantál. Nagyon magas, nagyon nagy, ez az alapja a MaxAirflow-Technology működésének. A különlegesen magas acéllemez háznak és a nagyméretű kidobónyílásnak köszönhetően a gép levegőkapacitása 42%-kal nőtt a hagyományos fűnyírókhoz képest, így a vágott fű nem laposan kerül a gyűjtőkosárba, hanem magas röppályán haladva. Így a fűgyűjtő hátulról előrefelé töltődik, a kidobónyílás pedig nem tömődik el. További előny: levehető szervizfedél a fűnyíró kényelmes karbantartásához. A MaxAirflow-Technology-val a magas és sűrű fű is könnyen nyírható, nem marad összecsomósodott fű a földön, és nem tömődik el a kidobócsatornája sem. Így a kezünk tiszta marad. A MaxAirflow-Technology használatával a lenyírt fű teljesen a gyűjtőkosár hátuljába kerül, fokozatosan és teljes mértékig feltölti a kosarat, ezért ritkábban kell üríteni. A mulcs védi a talajt és gondoskodik a biológiai egyensúlyról. Ezért rendszeres időközönként minden gyepfelületet ajánlatos mulcsozni. Az AL-KO Highline-fúnyírókkal mindez nem jelent problémát – egyszerűen csak be kell rakni a mulcsozó éket és a lehető legfinomabbra összeaprítja a lenyírt füvet, amelyet természetes trágyaként bedolgoz a fűbe. Így a szükséges tápanyagok visszakerülnek a gyepbe, ami a pénztárcánkat is kíméli.
Nagyon fontos: mielőtt elindítja benzines fűnyíróját, először ellenőrizze, hogy a benzintartály tartalmaz-e üzemanyagot. Amennyiben négyütemű benzines fűnyíróval rendelkezik, ellenőrizze az olajszintet (olajszintmérő pálca). Erről leolvasható az éppen aktuális olajszint.
Az indításhoz helyezze a fűnyírót egy sík felületre, ahol nincsenek kövek – még ne arra a gyepfelületre, amit le szeretne vágni. A fű megnehezítheti az indítást.
Közép-Európában 4- 6 cm az ideális fűmagasság. Akár akkus, elektromos vagy benzines a fűnyíró – ideális esetben a fű magasságának az 1/3-át kell levágni, szárazabb hónapokban inkább kevesebbet, mert a fűszálak végei kiszáradnak.
„Lefulladásról” akkor beszélünk, ha túl sok üzemanyag kerül a porlasztóból az égéstérbe. A megoldás egyszerű: csavarozza ki a gyújtógyertyát, óvatosan törölje szárazra vagy adott esetben cserélje ki egy másikra.
Ahhoz, hogy a benzines fűnyíró motorját ideálisan felkészítsük a téli napokra, először az üzemanyag tartályt kell ellenőrizni. Mivel az üzemanyag, amit hosszabb ideig nem használunk, elgázosodik és így a gyújtóképességét elveszti, ezért a tartályt ki kell üríteni. Annak érdekében, hogy a benzint az utolsó cseppig eltávolítsuk, a legjobb, ha a porlasztót addig járatjuk üresjáratban, amíg a motor magától leáll. A motorolaj cserét a motor kezelési utasítása szerint végezze el.A benzinnel hajtott fűnyíróknál a gyújtógyertyát is ellenőriznie kell. Ha ez erősen szennyezett vagy az elektródák távolsága nem megfelelő , vigye el a készülékkel együtt a szakszervizbe.