A Solo by AL-KO T23 125.6 fűnyíró traktorára már régóta kíváncsiak voltunk mi is, amikor hozzánk került egy. És hogy milyen volt? Egyszóval lenyűgözött, bővebben pedig lentebb találtok  leírást a tapasztalatainkról.

 

Az első tapasztalatok

Amikor először meglátod a T23-at, már érzed, hogy ez más mint a többi fűnyíró traktor. Szögletes formaterve, hatalmas hátsó kerekei tiszteltet parancsolnak. Az ülésmagasságán és a méretein érződik, hogy ez a kerti gép különleges. Különleges, mert egy majdnem 20 lóerős Briggs & Stratton motor mozgatja, valamint a legfejlettebb Hydro-Gear hajtási technológia viszi le az erőt a talajra. A robusztus, magas torziós szilárdságú, C szelvényű idomacélból készült váz, valamint a stabil, egybeöntött első tengely és a gyári gallytörő kombinációja hosszú élettartamot garantál.

Kényelem és funkcionalitás

Mikor felülünk rá, megtapasztaljuk a nagyobb fűnyíró traktorok legkönnyebben megérezhető tulajdonságát: a hihetetlenül kényelmes ülést. Az ülés széles tartományban állítható  előre és hátra. A kezelőfelületen több funkciót is láthatunk, amely nem jellemző más traktorokra: tempomat és elektronikus kijelző. A tempomat hasznos eszköz akkor, ha nagy területeken dolgozunk viszonylag kevés kanyarral. Csak beállítjuk, és már le is vehetjük a lábunkat a gázról, a traktor magától halad egyenletes sebességgel.

Az elektronikus kijelző hasonlóan kommunikál velünk, mint egy személygépjármű. Jelzi nekünk az olaj és üzemanyagszinttel kapcsolatos információkat, a napi és teljes üzemidőt. Ez utóbbi egyébként egy hasznos funkció a használt traktorok eladása során is!

A motor

Mikor beindítjuk a motort, érezzük a motorfedél alatt duzzadó hatalmas erőt. Szükség is van az erőtartalékra, mivel nagy kerekeit és széles vágóasztalát (125 cm) meg is kell hajtani! A benne lévő erőtartaléknak köszönhetően nyugodtan dolgozhatunk vele nagyobb területeken is, akár egész nap. Nem fog bennünket cserben hagyni, ha gondosan bánunk a motorral, valamint időnként alaposan letakarítjuk a munkából adódó szennyeződéseket. Az olajszintet 8 üzemóránként, vagy naponta ellenőrizzük, valamint tisztítsuk meg a légbeszívó nyílás rácsát. A levegőszűrőt sem hagyhatjuk figyelmen kívül: ennek a tisztítása 25 üzemóránként, cseréje pedig évente javallott. 50 üzemóra elteltével jöhet a motorolaj, valamint az olajszűrő cseréje. Érdemes továbbá a gyertyákat és az üzemanyagszűrőt is évente újakra cserélni.

Irány füvet vágni

A nagy kerekek menet közben egyenletes futást eredményeznek, a gép szinte átrepül a kisebb akadályokon. A szinkronizált, 125 cm széles, 2 késes vágóasztal magassága központilag állítható, hét fokozatban 30 mm-től 90 mm-ig. Elsősorban nagyobb egybefüggő területek nyírására tervezték a gépet, árokpartok és keskeny területek nyírása esetén nehézkesen manőverezhető.

A Hydro-Gear G700-as hajtómű a kornak a legfejlettebb hajtása. Masszív, alumínium nyomásos öntvény ház és továbbfejlesztett belső komponensek jellemzik. Igazi csúcstechnika!

Ez a traktor valóban más mint a többi. Olyan feladatokat is el lehet végezni vele, amelyet egyik hasonló árszintben lévő fűnyíró traktorral sem tudunk.